Där har vi varit idag på vår lediga dag. Så himla lyxigt att kunna dra dit hela familjen, direkt efter skolan. Första timmen var det bara vi i hela familjebadet. Tack alla skattebetalare som bjöd oss på detta 😉 Vi betalade förstås entréavgiften men den täckte knappast allt det som vi fick ta del av.

Jag gillar verkligen Munktellbadet, det är så himla fint med de stora glaspartierna mot ån och så nytt och fräscht och lagom stort. Även om jag älskade Vattenpalatset på 90-talet så måste jag säga att jag inte saknar det alls nu.

En annan plats att gilla i Eskilstuna är ReTuna, som har fått massor av välförtjänt uppmärksamhet på sistone. Dit hann vi också en sväng idag, eller inte in i gallerian, men till återvinningen. Jag lämnade in en massa fina kläder som jag hoppas att någon annan får mer glädje av. Och så kastade jag bland annat en gammal dockvagn. En sådan riktig gammal nostalgipryl som är extra svårt att göra sig av med. En klassisk Emmaljunga från 1970-talet. Jag grämer mig för att jag har låtit den stå i lekstugan och bli både möglig och sönderäten av smådjur. Men nu är det så och ingen blir lyckligare för att den står kvar i lekstugan,  så idag fick den hamna i återvinningen. Jag kan i alla fall glädjas åt att den har blivit ordentligt lekt med av många barn i dess över 40 år långa historia.

